Papirsklip

– Kim Larsen

Download tekst & akkorder til "Papirsklip"

Du kan downloade en pdf-fil med tekst & akkorder/tabulatur fra denne lektion ved at udfylde formularen nedenfor.

Så tilmelder du dig samtidigt mit nyhedsbrev med gratis online guitarlektioner og guitar-relaterede tips, tricks & tilbud. Som ekstra bonus følger der også en lille e-bog om de vigtigste greb på guitaren med.

Jeg skriver til dig omtrent hver 14. dag med nye lektioner, og du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.

Ps: Er du allerede tilmeldt nyhedsbrevet kan du bare udfylde formularen med dine oplysninger og downloade pdf-filen direkte.

Persondatapolitik

 

Når du skal spille “Papirsklip” skal du bruge følgende akkorder:

Am guitar akkord grafikC guitar akkord grafikGsus4 guitar akkord grafikG guitar akkord grafikD7 guitar akkord grafikDm guitar akkord grafik

Du kan klikke på billedet af akkorden og få endnu mere hjælp til hvordan den skal tages.

Du kan sagtens droppe Gsus4 akkorden, og bare spille G istedet hvis du synes det bliver for svært. Det vigtigste er at der er flow i musikken, ikke om alle de små detaljer er helt rigtige.

Husk du kan downloade både teksten og akkorderne til “House Of The Rising Sun” ved at trykke på boksen med +. 

 

“Papirsklip” er en af Kim Larsens helt store klassikere. Ikke mindst som guitar/syng med nummer. Jeg viser dig alle akkorderne og forskellige bud på strumming, så du selv kan vælge sværhedsgraden. 

Husk capo i 5. bånd, når du skal spille “Papirsklip” sammen med Kim Larsen.

00:50 – Akkorder

01:44 – Strumming

06:48 – Lær stykkerne

14:59 – Gennemspilning

Jeg giver nogle forskellige bud på strumming i videoen. Men jeg synes den rytme der fungerer allebedst til “Papirsklip” er den klassiske:

Lejrbåls guitar rytmen som grafik

Og så evt varieret med et ekstra nedslag i omkvædet så den siger: 

udvidet lejrbålsrytme på guitar grafik

I C-stykket synes jeg du skal spille ottendedele men med nedslag på alle og kun på de dybeste strenge:

ottendedels nedslag guitar grafik

Det giver en rigtig god dynamik til nummeret hvis du kan variere dit strumming arbejde i de forskellige stykker!

Intro |C |C |C |C |C | Dm | G | C | Am | D7 | Gsus4 | G |

Vers  |C | Dm | G | C | Am | Dm | G | G |C |

Vers  |C | Dm | G | C | Am | Dm | G | G |C |

Omkvæd  |C | Dm | G | C | Am | D7 | Gsus4 | G |

Vers  |C | Dm | G | C | Am | Dm | G | G |C |

Omkvæd  |C | Dm | G | C | Am | D7 | Gsus4 | G |

C-Stykke | G | G | G | G | G | G | G | G | G | G | G | G | G | G | G |

Vers  |C | Dm | G | C | Am | Dm | G | G |C |

Omkvæd  |C | Dm | G | C | Am | D7 | Gsus4 | G |

Omkvæd  |C | Dm | G | C | Am | D7 | Gsus4 | G |

Outro |C |

 

“Papirsklip” er fra Kim Larsens femte studioalbum “Midt Om natten” fra 1983. Albummet var soundtrack til filmen med samme navn fra 1984, hvor Kim Larsen spillede hovedrollen. Kim Larsen har skrevet både tekst og musik til “Papirsklip”.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Del denne side

Så dine venner også kan lære at spille guitar!